شهریار اهل قلم

شهریار اهل قلم
ورود شما به شهریار اهل قلم را خیر مقدم عرض می نماییم.
به دلیل بروز بودن سایت لطفا از سایر صفحات وب هم دیدن نمایید.

تبلیغات هزینه نیست بلکه زمینه سازی برای معرفی وب خود به دیگران و درآمد زایی برای شماست .

تبلیغات



متن موزیک خودت بگو میثم ابراهیمی

 

 

  • متن موزیک خودت بگو میثم ابراهیمی

    متن موزیک خودت بگو میثم ابراهیمی
    Lyrics New Song By : Meysam Ebrahimi Khodet Begoo

    متن موزیک خودت بگو میثم ابراهیمی

    متن موزیک شنیدنی خودت بگو میثم ابراهیمی

    تو یه حسه عمیقی با دردام رفیقی هنوزم من یه شمعم که میخوام همش با خیالت بسوزم
    تو یه عمرِ غریبی تو این شهر بی عشقه صد رنگ من سکوت میکنم بی تو با خاطراتت چه دلتنگ

    خودت بگو با کی درد و دل کنم میونه این غریبه ها
    خودت بگو جز تو کی شده دلیل بغضو زخم این صدام خودت بگو خودت بگو

    خودت بگو بی عشقت چجوری میشه لحظه رو ادامه داد
    خودت بگو غیر از دیدنت چی مونده که حالا دلم بخواد خودت بگو خودت بگو

    ترانه خودت بگو میثم ابراهیمی

    باز تو میگیری دستامو میگی نترس من همینجام باز بیدار میشم از خوابو بازم تموم میشه رویام
    من به یادت قسم که دیگه تابِ دوری ندارم تو کجایی که با گریه سر روی شونت بذارم

    خودت بگو با کی درد و دل کنم میونه این غریبه ها
    خودت بگو جز تو کی شده دلیل بغضو زخم این صدام خودت بگو خودت بگو

    خودت بگو بی عشقت چجوری میشه لحظه رو ادامه داد
    خودت بگو غیر از دیدنت چی مونده که حالا دلم بخواد خودت بگو خودت بگو

    ♪♫♦

    دانلود موزیک خواننده میثم ابراهیمی خودت بگو

    متن موزیک خودت بگو میثم ابراهیمی از سایت بزرگ تکست‌آهنگ ، لطفا این مطلب رو به اشتراک بگذارید

    نوشته متن موزیک خودت بگو میثم ابراهیمی اولین بار در تکست آهنگ | متن موزیک پدیدار شد.


تاريخ : شنبه ٢٠ خرداد ،۱۳٩٦ ساعت: ۱٢:۱۳ ‎ب.ظ ا نظرات ()
تگ ها :



منابع گیاهی که به راحتی می توانند آهن دریافتی شما را افزایش دهند

 

 

  • منابع گیاهی که به راحتی می توانند آهن دریافتی شما را افزایش دهند

    مقدار مصرف توصیه شده روزانه آهن برای بزرگسالان ۸ تا ۲۷ میلی گرم است و بانوان مسن، بانوان باردار یا مادرانی که به نوزاد خود شیر می دهند به آهن بیشتری نیاز دارند.

    در شرایطی که گوشت در بالای فهرست منابع توصیه شده برای تامین آهن قرار دارد، گزینه های غیر گوشتی بسیاری نیز وجود دارند که می توانند نیاز انسان به آهن را پوشش داده

    و در برخی موارد حتی میزان آهن بیشتری نسبت به گوشت در اختیار بدن قرار دهند. بر همین اساس، نیازی نیست رژیم گیاهخواری خود را متوقف کرده و در پی غذاهای گوشتی برای تامین آهن

    ‘);d.write(‘

    مورد نیاز روزانه خود باشید. در ادامه با برخی منابع گیاهی که به راحتی می توانند آهن دریافتی شما را افزایش دهند بیشتر آشنا می شویم.

    اسفناج

    سبزیجات برگدار تیره، به ویژه اسفناج، نیروگاهی برای آهن هستند. سه فنجان اسفناج حاوی حدود ۱۸ میلی گرم آهن است که بیشتر از یک استیک هشت اونسی (۲۲۷ گرم) محسوب می شود. در نتیجه، تنها با مصرف سالاد اسفناج می توانید نیاز روزانه خود به آهن را تامین کنید.

    بروکلی

    نه تنها بروکلی سرشار از آهن و مواد مغذی دیگر مانند ویتامین K و منیزیم است، بلکه منبع خوبی برای ویتامین C نیز محسوب می شود که به جذب آهن در بدن کمک می کند.

    ‘);d.write(‘

    عدس

    تنها یک فنجان عدس بیشتر از یک استیک هشت اونسی آهن دارد. عدس منبع خوبی برای فیبر غذایی، پتاسیم، و پروتئین نیز محسوب می شود. شما می توانید عدس را به سالاد یا سوپ اضافه کنید.

    کلم کیل

    سه فنجان کلم کیل حاوی ۳٫۶ میلی گرم آهن است. کلم کیل را به روش های مختلف، از جمله در قالب سالاد، می توانید به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

    بوک چوی

    این کلم چینی چه به صورت بخارپز یا سرخ کرده مواد مغذی مانند ویتامین A و آهن را در اختیار بدن انسان قرار می دهد. یک فنجان بوک چوی حاوی ۱٫۸ میلی گرم آهن است.

    سیب زمینی پخته

    یک سیب زمینی بزرگ پخته شده تقریبا سه برابر آهن بیشتر نسبت به یک وعده سه اونسی (۸۵ گرم) مرغ داد.

    به همراه ماست یونانی (یک جایگزین با پروتئین بالا برای سس) به عنوان چاشنی، بروکلی بخارپز و مقداری پنیر آب شده می توانید یک وعده غذایی خوشمزه و سرشار از آهن را شکل دهید.

    دانه های کنجد

    تنها یک قاشق غذاخوری دانه های کنجد حاوی ۱٫۳ میلی گرم آهن است. افزودن دانه های کنجد به رژیم غذایی نیز بسیار آسان است و به همراه سالادها، چاشنی ها، سس ها و غیره قابل استفاده است.

    گیاهان آهن دار ,منابع آهن خوراکی

    بادام هندی

    انواع مختلف مغزهای خوراکی منابع خوبی برای گیاهخواران به منظور تامین پروتئین هستند، اما بادام هندی از محتوای آهن قابل توجهی نیز سود می برد. یک و یک چهارم فنجان بادام هندی حدود دو میلی گرم آهن دارد.

    سویا

    یک فنجان سویای پخته حاوی هشت تا نه میلی گرم آهن است. سویا منبع خوبی برای پروتئین نیز محسوب می شود.

    تنها توجه داشته باشید که محصولات سویای ارگانیک را خریداری کنید زیرا نمونه های سنتی ممکن است از نظر ژنتیکی اصلاح شده باشند.

    نخود

    یک فنجان نخود حاوی ۴٫۷ میلی گرم آهن است که بیش از نیمی از میزان مصرف توصیه شده روزانه برای بزرگسالان است.

    شکلات تلخ

    فواید شکلات تلخ به نظر بی پایان می رسد. افزون بر بهبود سلامت پوست و دندان ها و کاهش اضطراب، شکلات تلخ روشی خوشمزه برای افزایش دریافت آهن از رژیم غذایی است. یک اونس (۲۸ گرم) شکلات تلخ حاوی دو تا سه میلی گرم آهن است.

    برگ چغندر سوئیسی

    تنها یک فنجان برگ چغندر سوئیسی دارای چهار میلی گرم آهن است که بیشتر از محتوای آهن یک همبرگر شش اونسی (۱۷۰ گرمی) محسوب می شود.

    برگ چغندر سوئیسی حاوی مواد مغذی ارزشمند دیگری از جمله اسیدهای چرب امگا-۳، ویتامین های A، C و K و فولات است.

    توفو

    نصف یک فنجان توفو دارای سه میلی گرم آهن است.

    دستورالعمل های مختلفی برای استفاده از توفو وجود دارند و از این رو، افزودن آن به رژیم غذایی آسان است.

    لوبیا قرمز

    هر فنجان لوبیا قرمز دارای سه تا چهار میلی گرم آهن است. برای کسب بهترین عطر و طعم و بافت، لوبیا قرمز پخته را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

    منبع:asriran.com

    میوه هایی که آهن دارد  میوه های آهن دار,  غذاهای سرشار از آهن برای کودکان  مواد غذایی سرشار از آهن,  غذاهای بدون آهن میوه های سرشار از آهن,  آیا موز آهن دارد,  غذاهای آهن دار برای زنان باردار,


تاريخ : شنبه ٦ خرداد ،۱۳٩٦ ساعت: ۱٠:۳٧ ‎ق.ظ ا نظرات ()
تگ ها :


امکانات وب